بررسی سه روش در نورپردازی نمای ساختمان مسکونی

نورپردازی نمای ساختمان مسکونی یک موضوع کلاسیک است که ربطی به عدد و رقم ندارد. البته ، همیشه می توان میزان روشنایی قائم ، نورپردازی و یکپارچگی را برای ساختمان محاسبه کرد، اما محاسبات هدف اصلی نیستند.

بسیاری از تصمیماتی که باید در مورد نورپردازی نمای ساختمان مسکونی گرفته شود غیر مهندسی هستند. آیا می خواهید نمای ساختمان برجسته شود یا یکدست باشد؟  جلوه ای لطیف را می پسندید یا نمایی که خیلی جلب توجه می‌کند؟ کدامیک از قسمتهای ساختمان باید سایه روشن و برجسته شود؟ نمای رنگی میخواهی؟ (پاسخ من به این سوال خیر است – به نظر من ، رنگ ساختمانها بیشتر باعث افت نما میشود)

زیباسازی ساختمان وابسته به ادراک زیبایی شناختی است. اگر در مورد نورپردازی نمای ساختمان مسکونی اطمینان ندارید ، از نظرات طراح نورپردازی ، معمار ، برنامه ریز یا گروه های حفاظت محلی استفاده کنید.

به یاد داشته باشید ، می توانید با برجسته سازی و سایه روشن قسمت های خاصی از نمای ساختمان ، به جای نورپردازی یکنواخت کل نما ، در مصرف برق صرفه جویی کنید. به همین ترتیب ، با خاموش کردن چراغ ها زمانی که کسی در ساختمان نیست نیمی از  هزینه های انرژی کاسته می‌شود.

در اینجا ، ما سه رویکرد متفاوت را در نورپردازی نمای ساختمان مسکونی نشان می دهیم. میزان روشنایی مورد نیاز ساختمان بستگی به محلی دارد که ساختمان در آنجا واقع شده است. ابتدا درباره اثر و نتیجه نورپردازی نمای ساختمان تصمیم بگیرید و سپس تعداد نورپردازی ها را محاسبه کنید.

این بنا ۱۲ متر ارتفاع و ۲۴ متر عرض دارد و به دلایل امنیتی نورپردازی ورودی ساختمان در هر سه روش یکسان است. من برای قسمت مرکزی از چراغ های مختلف پر کننده استفاده کرده ام ، برخی از چراغ های داخلی روشن و برخی دیگر خاموش هستند ، درست همانند چیزی  که در زندگی واقعی اتفاق می افتد.

کلیه محصولات مورد استفاده از شرکت نورپردازی نمای ساختمان صبا نور است که طیف گسترده ای از محصولات خارجی را در اختیار شما قرار می دهد.

Light the recesses

نورپردازی نمای ساختمان . روش ۱

نورپردازی جداره ها  در نورپردازی نمای ساختمان مسکونی

4505298520اگر الگوی پنجره‌های ساختمان منظم است ، یک روش نورپردازی نمای ساختمان ، استفاده از لامپ های LED خطی ( وال واشر LED ) در جدار پنجره ها می باشد. این روش مخصوصا زمانی مناسب است که نمای ساختمان جذاب نیست و یا اینکه شما اجازه نصب چراغ های روشنایی در قسمت خارجی ساختمان را نداشته باشید.

تأثیر این نورپردازی در نما این است که نورپردازی نمای ساختمان  همانند الگوی منظمی از اشکال نورانی دیده می شود و خود نما نسبتاً تاریک است. اگر میزان نور محیط اطراف ساختمان مثلا نور خیابان  زیاد باشد، این روش نورپردازی زیاد مناسب نیست.

دور پنجره ها، نوار LED خطی صبا نصب شده است. وال واشر ها در دو اندازه 50۰ میلی متر و ۱00۰ میلی متر وجود دارد که به ترتیب 18W و 36W مصرف می کنند. فراموش نکنید که اگر نور این نوارها برای موقعیت یا اندازه پنجره خیلی زیاد است ، می توانید میزان نور LED ها را کم کنید؛ این امر هم امتیازی دیگر برای این نوارها محسوب میشود که در صرفه جویی انرژی نقش دارند .همچنین شما میتوانید با توجه به تناسب پنجره عرض پرتو نور را انتخاب کنید. یک نوع از این نوار برای نصب در پیاده رو وجود دارد.

توجه داشته باشید که نمی توانید شیشه را به تنهایی نورپردازی کنید؛ بلکه  شکاف آجرها، جدار پنجره ها و سردرها است که روشن می شوند. کشیدن پرده در داخل ساختمان تأثیر بیشتری خواهد داشت و از دید عابران جلوگیری می کند.

نورپردازی در جهت بالا و پایین در نورپردازی نمای ساختمان مسکونی

Up and down

نورپردازی نمای ساختمان. روش ۲

روکار نورپردازی نمای مسکونیپروژکتور به سطح دیوار نصب شده است ، که پرتوهای باریک نور را به بالا و پایین هدایت می کند. این نوع نورپردازی نمای ساختمان مسکونی معمولا داخل و خارج مکانهایی که قوس و آرک وجود دارد ، استفاده میشود.

من در اینجا از آنها برای تأکید بر تقارن ساختمان استفاده کرده ام. بر خلاف روش اول ، الگوی نور به جای جداره های پنجره، روی سطح نما مشاهده می شود. این روش خصوصاً در مورد سطوح خشن مانند آجر مناسب است. طبقه همکف از سبک معماری کاملاً متفاوتی برخوردار است و در اینجا من چراغ تزئینی دو طرفه را در جدار پنجره بلند قرار داده ام تا بر ارتفاع آن تأکید کنم.

این مسئله بستگی به سلیقه شخصی دارد که آنها را در جداره یا بیرون آن نصب کنید. یکی از جنبه های خوب این نوع پروژکتور، دارا بودن طیف وسیعی از رنگ ها و انواع سایزهای پهنای پرتو نور بالا و پایین است.

نورپردازی از سطح زمین در نورپردازی نمای ساختمان مسکونی

From the ground

نورپردازی نمای ساختمان. روش ۳

نورپردازی نما مسکونیاین نوع نورپردازی نمای ساختمان مسکونی از چراغ دفنی استفاده می کند. در سطح زمین ، من از پروژکتور دفنی استفاده کرده ام. این پروژکتور دارای رویه استیل است. در واقع این یک پروژکتور قدرتمند 36 وات است، اما من مقدار روشنایی آن را کم کرده ام زیرا فقط می خواهم نورپردازی نمای ساختمان مسکونی به طبقه اول برسد. پرتوهای عریض باید خیلی نزدیک به ساختمان نورپردازی داشته باشند. همیشه چیزهایی که در زیر پیاده رو قرار دارد رابررسی کنید.  پیمانکاری که از نزدیک او را می شناسم سقف یک انبار متروکه را سوراخ کرده بود؛ هیچ کس از وجود انبار زیر پیاده‌رو اطلاع نداشت.

در بین پنجره ها ، پروژکتور ال ای دی با زاویه 15 درجه قرار دارد. با توجه به میزان فضای موجود می تواند دارای دنده انتگرال یا از راه دور باشد.این نورافکن گزینه های زیادی برای انواع انتشار پرتو نور دارد.

و در آخر اینکه ، در طبقه چهارم چراغهای کوچک تیتو قرار دارد. این چراغها قدرت بسیار کمتری از پروژکتور LED دارند اما به دلیل اینکه ارتفاع کمتری برای نورپردازی وجود دارد من از آنها استفاده کرده ام. این چراغها ایده خوبی برای نورپردازی ساختمانها هستند تا میزان روشنایی از سطح زمین به پشت بام محو شود. با این کار ارتفاع ساختمان یا سازه بلندتر نشان داده میشود.

این گزینه می تواند برای موقعیت نورپردازی نمای ساختمان مرکز شهر که سطح روشنایی محیط آن بالا است، مناسب باشد.

Visited 2,698 times, 1 visit(s) today