لامپ ال ای دی و چراغ فوق کم مصرف

لامپ ال ای دی

در راستای افزایش روزافزون اقبال عمومی در زمینه جایگزینی این نوع لامپ (LED) با نمونه های مشابه کم مصرف (CFL) این شرکت اقدام به ساخت و فروش اینگونه لامپ ها در اشکال و توانهای مختلف نموده است که مشخصات فنی هر کدام به شرح زیر می باشد:

برخی ویژگی های لامپ ال ای دی صنایع روشنایی صبا به شرح زیر است:

صرفه جويي اقتصادي، راندمان بالا و مصرف انرژي كمتر در حدود ۹۰درصد نسبت به لامپ هاي رشته اي
طول عمر بالا، ۲۵ برابر لامپ هاي رشته اي و ۳ برابر لامپ هاي CFL
استحكام مكانيكي بالا و آسيب پذيري كم
نور مناسب و كنترل پذير براي نور پردازي متمركز و موضعي(Spot and Accent Lighting)
حساسيت كم نسبت به نوسانات و تغييرات ولتاژ شبكه به دلیل استفاده از درایور با کیفیت
گستره وسيع رنگ نور و امكان تركيب رنگ ها بدون نياز به فيلتر هاي رنگي ثانويه
سازگار کامل با محيط زيست بدليل نداشتن جيوه،سرب و گازهاي شيميايي و كاهش انتشار گازهاي گلخانه اي
نور ايمن، سالم و فاقد سو سو (Flicker)
سازگاري  با سيستم هاي خورشيدي به دليل امكان كار با با ولتاژ DC و مصرف بسيار كم انرژي
بدون پرتو هاي مادون قرمز(IR) و ماوراء بنفش (UV)

لامپ‌های الکتریکی اولیه تنها بخش بسیار اندکی از انرژی گران قیمت برق را به نور تبدیل می‌کردند و الباقی به صورت گرما به هدر میرفت. در نتیجه لامپ‌های مهتابی و بعد از آن لامپهای کم مصرف به بازار آمدند. اما هر دوی آنها دو ویژگی خیلی بد داشتند که باعث شده بود تا مصرف آنها در بسیاری از کشورها با مقررات سخت گیرانه ای مواجه شود. این لامپ‌ها از بخار جیوه برای تولید اشعه ماورای بنفش استفاده می‌کردند. اشعه ماورای بنفش هم در برخورد با سطح فسفر یا فلورسنت اندود حباب لامپ‌ها نور تولید می‌کرد. همین دو مورد برای سلامت افراد و محیط زیست بسیار خطرناکند.این لامپ‌ها می‌توانند به دلیل خراش کوچکی در پوشش فلورسنتی خود به یک منبع دائمی تابش اشعه ماورای بنفش تبدیل شوند. همچنین از طرف دیگر این لامپ ها دارای فلیکر زیادی می باشند.
لامپ ال ای دی می‌توانند با مصرف مقدار مشابه برق بیش از دو برابر لامپ‌های کم‌مصرف نور تولید کنند و تا ۱۰ برابر آنها عمر کنند. این لامپ‌ها بدون جیوه بوده و اشعه ماورای بنفش یا مادون قرمز تولید نمی‌کنند. هیچ گاز سمی یا مواد خطرناکی در ساخت آنها به کار نرفته و همچنین نصب و استفاده از آنها به سیستم و تجهیزات خاصی نیاز ندارد

مقایسه قیمت انواع لامپ LED و دلایل تفاوت آنها . . . . . .. . . .  . . .    کسب اطلاعات بیشتر در زمینه لامپ ال ای دی از ویکیپیدیالامپ ال ای دی (لامپ و چراغ فوق کم مصرف با تکنولوژی LED)

 

Visited 5,040 times, 1 visit(s) today