نورپردازی در منزل

نورپردازی در منزل

نورپردازی در منزل ( خودتان منزل خود را نورپردازی کنید )

نورپردازی در منزل یکی از عناصر مهم در طراحی دکوراسیون داخلی، می باشد. امروزه نورپردازی نقش بسیار مهمی در طراحی داخلی هر ساختمانی را دارا می باشد.نورپردازی در منزل می تواند فضایی بسیار چشم نواز و رویایی خلق کند و طراحی نامناسب آن نیز امکان دارد فضایی هراس انگیز و یا کسل کننده را به وجود بیاورد. دکوراسیون بیشتر خانه ها ترکیبی از رنگهای گرم و سرد است. بنابراین نور پردازی در منزل باید به گونه ای باشد که تمام رنگ ها به زیبایی خودنمایی کند. بنابراین شناختانواع نورپردازی و استفاده ترکیبی از انواع لامپ ها امری بسیار مهم است.
نورپردازی دکوراتیو زیبایی بصری دارد. میزان نور در این نور پردازی قابل توجه نمی باشد و بیشتر برای تعیین سبک دکوراسیون به کار برده می شود. نورپردازی نما دکوراتیو می تواند به زیبایی و تاکید کردن به جزئیات و حتی وسایل تزئینی در خانه شما نیز کمک کند.
امروزه از انواع مختلف چراغ های تزئینی و ریسه های نور LED جهت نور پردازی در منزل استفاده می شود که در زیر به چند نمونه از آنها اشاره شده است.
بهترین ویژگی این LEDها انعطاف پذیری آن‌ می باشد. LEDها نورهای گوناگونی تولید می‌کنند، از گرم و ملایم گرفته تا سرد و خنک، و در طرح‌های مختلفی تولید می‌شوند که به شما این امکان را می‌دهد که بتوانید نورپردازی درستی در خانه خود داشته باشید. حباب‌ها، قوطی‌ها، ریسمان‌ها، هالوژن‌ها، پنل‌ها، نوارهای LED و …در نورپردازی از پایین، نورپردازی از بالا، و نورپردازی تزئینی امکانات زیادی را در اختیار شما قرار می‌دهند.

نورپردازی در منزل
نورپردازی در منزل

در عکس روبه رو یک نمونه از نورپردازی اتاق نشیمن توسط چراغ سقفی ال ای دی مشاهده می شود.

 

حتما بخوانید  لامپ رشد گیاه برای کاکتوس; پرورش کاکتوس با نور مصنوعی در خانه

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نورپردازی در منزل
نورپردازی در منزل

در عکس رو به رو آشپزخانه را با دو درجه نوری توسط ریسه LED روشن شده است. بالای کابینت‌ یک نوار LED یک جریان نوری سفید رنگ را به وجود آورده است و یک نوار نوری زرد رنگ زیر کابینت‌ها را روشن‌ کرده است.

 

 

 

 

نور پردازی در منزلدر عکس رو به رو نوارهای LED لبه بالایی پله‌ها را روشن کرده‌اند. چنین نورپردازی مناسب برای شب می باشد. با داشتن چنین نورپردازی می‌توان بدون روشن کردن چراغ‌های دیگر هنگام شب از پله‌ها بالا و پایین رفت.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


نورپردازی در منزلریسه ال ای دی با رنگ قابل تغییر
در تورفتگی سقف این خانه به کار گرفته شده است. این نورها توسط کنترل از راه دور از سفید به کهربایی گرم تغییر رنگ می‌دهند و مانند نور خورشید از یک طلوع تا یک غروب عمل می‌کنند.

 

 

 

 

 

 

نورپردازی در منزلنور پردازی راه پلهدر عکس های بعدی از چراغ های تزئینی در کنار دیوار جهت زیبا سازی مسیر پله ها استفاده شده است. اگر این نوع نورپردازی در کنار دیوار صورت پذیرد چشم بر روی نور تمرکز می کند. در واقع جهت گیری یکسان نورپردازی و نرده ها باعث هماهنگی مغز و دست می شود.

Visited 3,693 times, 1 visit(s) today

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *